جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی دبی

مکان های تاریخی دبی

دبی به مدرن و لوکس بودن شهرت دارد و این باعث شده تا به شهر برج های گران قیمت و معروف شناخته شود. در طول سفر با تور دبی چیز هایی فراتر از تماشای برج های سر به فلک کشیده و بهترین مراکز خرید دبی در انتظار شماست. دبی را باید از زاویه ای دیگر هم دید. زاویه ای که برای بیشتر توریستان نا آشناست. مکان های دیدنی و تاریخی دبی که برای برخی از همه مراکز خرید و برج های دبی هم جذاب تر هستند. در طول سفر با تور دبی تماشای مناطق تاریخی دبی را فراموش نکنید. اماکن دیدنی که در دل شهری لوکس و مدرن پنهان شده اند. اگر پیش از سفر به دبی این مقاله را دنبال می کنید واقعا فرد خوش شانسی هستید چون فرصت این را دارید که علاوه بر جاذبه های گردشگری دبی، از جاهای دیدنی و تاریخی این شهر نیز لذت ببرید.

دیره دبی

Dubai Deira

دیره یکی از قدیمی ترین مناطق دبی است که به بازارهایش (souqs) معروف است. بازار قدیمی طلا به تنهایی دارای جذابیت های زیادیست. این بازار با یک علامت بزرگ در بالای ورودی چوبی خود از مکان های متمایز در سطح شهر است. یک بازار با خیابان های باریک و شلوغ که پر است از مغازه های طلا فروشی مختلف و بزرگ و کوچکی که از گذشته های دور جزو بازارهای جذاب مخصوصا برای بانوان بوده و هست. مغازه های طلا فروشی این بازار حتی برای آنان که نمی خواهند خرید در دبی داشته باشند جذاب است. بی اغراق در هیچ کجای دنیا بازار طلا و جواهری مانند بازار طلا دبی پیدا نخواهید کرد.

علاوه بر این دیره مهد خانه های باستانی و قدیمی دبی نیز هست. خانه های قدیمی که در گذشته خانه افراد مهم و ساکنین سطح بالای شهر بوده اند. این بازار قدیمی محل مدرسه قدیمی الاهدهیا یعنی اولین مدرسه ابتدایی عمومی در دبی نیز هست. در مجاورت بازار طلا دبی، از بازار عطر و بازار ادویه دبی نیز می توانید دیدن کنید.

بور دبی

Bur Dubai

از دیگر مکان های تاریخی دبی که در طول سفر به دبی نباید تماشای آن را از دست داد بور دبی می باشد، بور دبی واقع در قسمت غربی دبی است. بیشتر جاذبه های بور دبی در امتداد غرب بندر نهر متمرکز شده اند. برخی از دیدنی های تاریخی جذاب بور دبی عبارتند از منطقه تاریخی الفاهیدی و ناحیه تاریخی شینداگا

علاوه بر این در منطقه بور دبی یک بازار قدیمی نیز وجود دارد. این بازار واقعا دیدنی و شگفت انگیز است و می توان آن را از جاذبه های حیرت انگیز دبی خواند. این منطقه به تنهایی باز گوی داستان گذشته دبی است. داستانی که ریشه در زمان پیش از انقلاب نفت و سرمایه گذاری در دبی دارد. اگر عاشق بازدید از موزه هستید هیچ موزه ای جذاب تر از موزه دبی در اطراف این منطقه نخواهید دید.

به شما توصیه می کنم در طول سفر به دبی حتما از این مکان های قدیمی و خانه های قدیمی دبی دیدن کنید. این مناطق اصلا شبیه به بافت امروزی و مدرن دبی نیستند و به همین دلیل است واقعا دیدنی و جذاب هستند. در این مناطق آنچه را که تا به حال در دبی ندیده اید را خواهید دید و با دید گسترده تر و البته درست تری دبی را نظاره گر خواهید شد.

چطور به دیره و بور دبی برویم

بور و دیره دبی درست در قسمت مخالف Dubai Creek واقع شده اند. اگر نزدیک به ایستگاه مترو دبی هستید بهترین و سریع ترین راه رسیدن به دیره و بور دبی مترو است. 

اگر می خواهید هیجان سفر به دبی را بالا ببرید برای رسیدن به بور و دیره دبی از قایق های مسافربری استفاده کنید. پس به Dubai Creek رفته و در قسمت انتهایی شهر سوار قایق های مسافربری به نام abra شوید. سفر با این قایق های آبی تنها 5 دقیقه طول می کشد و بسیار ارزان است.

بنابراین دفعه بعد که با تور دبی سفر می کنید، سعی کنید بخش های فرهنگی و تاریخی بیشتری از شهر را ببینید. این مناطق واقعا تجربه سفر به دبی را متفاوت و دیدگاه توریست ها را نسبت به دبی تغییر می دهند.  

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب