سفر به دبی

سفر به دبی

ملزومات سفر به دبی

سفر به دبی قطعا یکی از تجربه های بی نظیر و دل نشین بوده و هست. سفری هیجان انگیز که شما را مجبور می کند تا برای لحظه به لحظه سفر خود برنامه ریزی کنید. اما گاهی ممکن است کنترل از دست شما خارج شود و مجبور شوید که به یک سفر برنامه ریزی نشده تن دهید و یا به طور اتفافی یک پیشنهاد ویژه از تور های لحظه آخری و ارزان دبی شما را وسوسه کند تا از سفری ناگهانی لذت ببرید. اما آماده شدن برای یک سفر برنامه ریزی نشده همیشه ترسناک بوده و هست. همیشه نگران این هستیم که مبادا وسیله و یا یک لباس ضروری را فراموش کنیم. در این مقاله قصد داریم به چند نکته مهم اشاره کنیم تا به شما در برنامه ریزی و سپری کردن سفری ناگهانی اما آرام و بی مخاطره کمک کنیم.

اما درطول سفر به دبی چه وسایلی را حتما همراه خود ببریم و از بردن چه چیز هایی به دبی جدا خودداری کنیم! با ما همراه باشید تا با لوازم ضروری سفر به دبی آشنا شوید.

لباس مناسب سفر به دبی

قبل از اینکه خود را با برداشتن لباس های گوناگون گیج کنید و ساک خود را از لباس هایی که ممکن است اصلا به دردتان نخورد پر کنید، درجه هوا و وضعیت آب و هوای دبی را چک کنید تا از وضعیت آب و هوایی دبی در طول سفر مطلع گردید و تنها لباس هایی را بردارید که مناسب ماه و یا آن فصل از سال باشد. برای مثال گاها در برخی از ماه های سال دمای هوا در دبی به قدری بالا می رود که هوا برای فعالیت و تفریحات کنار ساحل و خارج از محل اقامتتان مقدور نیست. پس در این شرایط فکر شنا در سواحل زیبای دبی را از سر خود بیرون کنید و به لباس شنا و ملزومات آن فکر نکنید. پس چک کردن درجه هوا قبل از سفر و تور دبی به شما کمک خواهد تا در آنجا افسوس چیزی را نخورید. وقتش رسیده آماده سفر شوید و تنها لباس هایی بردارید که در طول سفر به دبی به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد. 

مدارک ضروری سفر به دبی

قبل از سفر پاسپورت، بلیط هواپیما، ویزای مقصد، دفترچه بیمه و بیمه نامه مسافرتی، گواهینامه و مدارک لازم جهت اجاره ماشین را فراموش نکنید. همچنین قبل از رزرو تور دبی و اقدامات دیگر سفر از تاریخ اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید تا بیهوده متحمل هزینه های پرواز، رزرو محل اقامت و تور دبی نشوید. سپس از پاسپورت و مدارک مهم خود یک کپی تهیه کنید و در inbox ایمیل خود ذخیره کنید تا در صورت مفقود شدن هر یک از مدارک بتوانید به سفر خود ادامه دهید و برای صدور جدید مدارک راحت تر اقدام کنید. 

وسایل ضروری سفر به دبی

تجربه و لذت صحرا نوردی و سافاری دبی را از دست ندهید. آسمان آبی زیبا و پر ستاره صحرای دبی، تماشای تپه های شنی و شتر سواری از تفریحات منحصر به فردی هستند که اگر دبی را بدون آنها ترک کنید حتما بعدا پشیمان خواهید شد. اگر در سافاری و گشت و گذار در صحرا مطمئن هستید به جنس پوتینی که با خود می برید حتما دقت کنید. مناسب ‌ترین کفش برای این نوع سفر ها پوتینی با رویه چرم، زیره پلاستیکی و بند چرمی می باشد. زیره پلاستیکی باعث عدم سرخوردن و رویه چرم به مانند عایق از سرما و گرما جلوگیری می‌‌کند.

حتی اگر به صحرا نروید عینک آفتابی، ضد آفتاب و کلاه از واجبات سفر به این کشور آفتابی در هر فصلی از سال می باشد. در این سفر از یک کلاه سبک آفتاب گیر و ترجیحا روشن استفاده کنید و برای حفاظت از گردن نیز به شما توصیه می کنیم کلاه های دو لایه را انتخاب کنید. اگر کلاه دو لایه نداشتید یک پارچه سفید با خود به همراه داشته باشید تا با قرار دادن آن در زیر کلاه علاوه بر ایجاد یک لایه اضافی از گردن نیز در مقابل گرما محافظت کند.

وسایل مورد نیاز گردشگران در سفر دبی

تلفن همراه که پرکاربرد ترین وسیله امروزیست را به همراه شارژر، هدفون، دوربین دیجیتال، یک کارت حافظه اضافی و باتری اظافی، و همینطور دستگاه GPS را همراه خود داشته باشید.

لوازم آرایشی، بهداشتی و شخصی، وسایل اصلاح، کیف لوازم آرایشی و بهداشتی، شانه و آیینه ای کوچک، کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب، صابون خمیری، ناخن گیر و سوهان ناخن و اسپری ضد گزش همگی از مهمات یک سفر هستند.

چند مورد را نیز برای سپری کردن سفری آرام نباید فراموش کنید. لوازم مورد نیازی از قبیل قفل کوچک برای چمدان و ساک ها، نخ و سوزن و اتیکت نوشتن نام برای نشانه گذاری روی وسایل معمولا کمتر مورد توجه قرار میگیرند اما حائز اهمیت هستند. 

وسایل ممنوعه در پرواز دبی

دستمال کاغذی و سشوار در همه هتل های دبی حتی ارزان ترین ها هم پیدا می شود. پس کوله سفر خود را با وسیله اضافی پر نکنید. ورود مواد مخدر، مواد شیمیایی و برخی از دارو ها مانند استامینوفن در دبی ممنوع بوده و در صورت حمل مواردی از این قبیل مجازات سخت شامل حبس و اخراج از کشور در انتظار شما خواهد بود. از دیگر اقلام ممنوعه شامل کتاب و یا مقاله های مستهجن که دارای محتوای غیر اسلامی برای فعالیت‌ های تبلیغی است. همین طور همراه داشتن مجسمه و نقاشی مخالف با مذهب و ارزش‌ های اخلاقی امارات، لوازم آتش‌ بازی، سلاح و مهمات، عاج، کودهای شیمیایی و آلی، قلم لیزری، پارازیت رادار و سایر دستگاه‌ های ارتباطی غیر مجاز ممنوع است

لازم به ذکر است که اگر دارو های شما جزو موارد ممنوعه است به شما توصیه می‌شود که آن را با خود به امارات نبرید. اما اگر بنا به دلایل پزشکی نیاز به همراه داشتن آن‌ ها دارید حتما نسخه‌ای از دکتر مورد تائید امارات و یا گزارش پزشکی را به همراه خود ببرید تا بتوانید از آنها در طول سفر به دبی استفاده کنید. و اما لازم به ذکر است که بنا بر دستور العمل وزارت بهداشت اجازه ندارید بیشتر از مایحتاج سه ماه دارو خود را به همراه داشته باشید.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب