جزیره پالم دبی

جزیره پالم دبی

پالم جمیرا

Palm Jumeirah

جمیرا دبی مشهور ترین جاذبه دنیا دبی در دنیا به اول ترین در همه چیز معروف است. یکی از مکان های دیدنی دبی که در دنیا سر و صدای زیادی داشت مجمع الجزایر مصنوعی در آب های زمرد خلیج فارس است. جزیره نخل جمیرا دبی از بالا طرحی شبیه به درخت نخل دارد و به نوبه خود یکی از برجسته ترین توسعه دریایی به حساب می آید، جزیره جمیرا دبی و در اصل به عنوان عجایب هشتم جهانی حساب شده است.

علاوه بر هتل های جمیرا ساخته شده اند، توریستان تور دبی می توانند قایق بادبانی و یا قایق سرعتی در اطراف جمیرا گشت و گذار کنند و دبی را از زاویه ای جدید نظاره گر باشند.

تفریحات و جاهای دیدنی در جزیره جمیرا

کافه های متنوع و مختلف

هتل های ساحلی جمیرا

بوتیک های بسیار زیبا و مدرن

گالری عکس و هنر

ساحل عمومی دبی

منطقه پیاده روی مدرن

 

قسمت های اصلی جمیرا به نام های تِرانک – Trunk به معنای بدنه ، اِسپاین – spine به معنای ستون فقرات، فِروندز – fronds و کریسِنت – crescent به معنای هلال شناخته شده است. تنه وسیع جمیرا به وسیله یک پل به منطقه اصلی دبی وصل شده است. پل دیگر بدنه جمیرا را به ستون جزیره متصل می کند، این پل یک محور محدب باریک است که از آن 17 باند عبور می کند. بخش هلالی جزیره در واقع یک موج شکن است که تقریبا اطراف جزیره را در بر گرفته است.

 

تاریخچه جزیره مصنوعی جمیرا دبی 

پیش از اینکه برج ها و آسمان خراش ها در دبی ساخته شوند، دبی چیزی نبود جز جمیرا. جمیرا محل زندگی ساکنین دبی در سال های دور بوده، اهالی دبی که به ماهی گیری، شکار مروارید و معاملات مشغول بودند و بعد از مدتی این منطقه به اصلی ترین مکان اقامت مهاجرین غربی بدیل گردید. ساحل جمیرا کم کم به هتل ساحلی شیکاگو تبدیل می شود و این باعث می شود تا ساحل جمیرا برای مدتی ساحل شیکاگو نامیده شود. این نام به دلیل اینکه ناحیه ای از پل شیکاگو و شرکت آهن در ساحل جمیرا در این مکان به هم گره خورده بود گرفته‌ شد. جزیره نخل جمیرا در اویل قرن 21 ام ساخته و بخش قابل توجهی از درآمد نفت خام دبی به این بخش اختصاص یافت.

 

جاذبه های پالم جمیرا

کریک دبی به معنای نهر دبی

Dubai Creek

مسجد دبی

Jumeirah Mosque

سواحل جمیرا

Jumeirah Beach

ساحل جمیرا دبی یکی از زیباترین سواحل دبی می باشد که در آن بزرگ ترین هتل های دبی و استراحتگاه ها را خواهید دید. در طول سفر به دبی دیدن آن را از دست ندهید! 

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب